Spørsmål vi ofte får

Det finnes et svar på alle spørsmål

Vi står gjerne til tjeneste med å svare, for vi vil at du skal være velinformert. Til det formål har vi samlet de oftest stilte spørsmålene.

Bestilling
På Internett
Nettbutikken vår er åpen hele døgnet. Bruk navigeringen ovenfor, der finner du våre moteserier, butikkspesialiteter, fine tilbud og de nyeste katalogene. Under "Min konto" kan du se på bestillingene dine.

Per telefon
Selvsagt kan du også gjerne bestille på telefon. Vårt gratis servicenummer: 800 122 38, mandag til fredag fra 10:00 til 14:00.

E-post
Selvsagt kan du også gjerne bestille med e-post: service@ullapopken.no Vi anbefaler likevel at du bestiller direkte i nettbutikken. Dermed er du sikret en rask behandling. I tillegg viser vi i nettbutikken direkte hvilke artikler og størrelser som er tilgjengelige.
Hos Ulla Popken er det ikke noen minste bestillingsverdi! Et unntak gjelder for kupongtilbudene våre. Minste bestillingsverdi kan du se i opplysningene om det aktuelle spesialtilbudet.
For å se på de tidligere bestillingene dine, logg inn med e-postadressen din og passordet ditt på www.ullapopken.no/no/. På "Min konto / Bestillinger" kan du se bestillingene dine i de siste 12 måneder.I detaljene om en bestilling finner du mer informasjon, som f.eks. hvilke varer, bestillingsbeløp og faktura-/leveringsadresse. Hvis kundekontoen din har et beløp som skal betales, vises også det.
Bestilling av varer kan du stanse per telefon hvis de ikke ennå er blitt fakturert. Kundeservicen vår kan du kontakte på det gratis servicenummeret 800 122 38, mandag til fredag fra 10:00 til 14:00. Den lovmessige angreretten berøres ikke av retten til å avbestille. Klikk her for å lese om retten til å angre kjøpet.
Levering
For bestillingen din betaler du uavhengig av bestillingsverdien, 79 kr i ekspedisjonskostnader ved alternativet "Henting på postkontor" eller 139 kr ved alternativet "Hjemlevering". Fraktkostnader belastes en gang per bestilling.Det gjelder også når en vare ikke straks kan skaffes og bestillingen dermed ikke ennå kan leveres komplett.
Den leveringstid som gjelder for de ønskete varene, vises direkte for hver enkelt vare. Dermed ser du lettvint når du kan forvente å få varene. For varer i kolleksjoners forhåndsvisning gjelder særskilte leveringstider. Disse ser du i informasjonsteksten på siden med detaljene om varen. Varer som kan skaffes straks, leverer vi som regel i løpet av 4 til 8 arbeidsdager etter mottak av fullstendig og feilfri bestilling. Leveringen kan bli forsinket når det ligger en helge- eller høytidsdag mellom bestilling og levering. Straks varene er sendt, mottar du en e-post med melding om avsendelsen. Du kan lett følge med på leveringens forløp ved å gå til lenken som du får oppgitt i e-posten.I tilfelle at bestillingen din inneholder varer som ikke er tilgjengelige, kan avsendelsen komme til å skje senere. For å redusere belastningen på miljøet, passer vi om mulig på å samle delleveranser i én pakke. Dette kan føre til forsinkelse av leveringen. Hvis du ønsker at dette ikke skal gjelde for din bestilling, kontakt da serviceteamet vårt på det gratis servicenummerer 800 122 38 (mandag til fredag fra 10:00 til 14:00). Det blir ingen merkostnader ved delleveranser.
Levering til en annen oppgitt adresse. Bestillingen kan også gjerne leveres til en alternativ adresse. Dette er mulig fra og med din bestilling nummer to. Oppgi din ønskete andre adresse når du skriver inn personopplysningene dine, under punktet "Avvikende leveringsadresse". Vi trenger et telefonnummer, slik at vi alltid kan nå deg hvis vi har noe å spørre om. Oppgi som faktureringsadresse alltid det stedet du for tiden bo på (adressen i folkeregisteret).
Vi leverer gjerne bestillingen din også i utlandet. Da må du benytte vår internasjonale nettbutikk "www.ullapopken.eu". Vær da klar over at i tillegg til fraktkostnadene kan det i noen tilfeller også kommel toll og mva., som i så fall må dekkes av deg. Klikk her for å komme til den internasjonale nettbutikken.
Betaling
Vi tilbyr forskjellige betalingsmåter.
  • Kredittkort
    Betal trygt og lettvint med kredittkortet ditt. Vi godtar Visa og MasterCard. Klikk her for å se betalingsbetingels
  • PayPal
    Du kan hos oss også betale trygt og enkelt via PayPal. På slutten av innskrivingen din av bestillingen får du lenke direkte til PayPal.
  • Klarna
    Hvis du velger Klarna betalingsmetode, tilbys de tilsvarende betalingstjenestene direkte av Klarna. Hvis du trenger mer informasjon eller har spørsmål om betalingen din, vennligst kontakt Klarna direkte (https://www.klarna.com/no/) eller kontakt Klarnas kundesenter direkte (https://www.klarna.com/no/kundeservice/).
Tilbakesending og tilbakebetaling
100 dagers returrett
Du kan innen 100 dager returnere varene gratis. Ubrukte varer kan du, uten å oppgi noen grunn, sende tilbake innen returfristen, eller heve bestillingen innen angrefristen. Pakk inn retursendingen og legg ved leveringsseddelen slik at du kan få beløpet godskrevet omgående. Viktig: Kleb regningens klistrelapp for returpakke over adresselappen på sendingen for å lette behandlingen. Returkostnadene beløper seg til 69 kr. Klikk her for å få mer informasjon om retursending fra Norge.
Du har rett til å tilbakekalle bestillingen innen 14 dager, uten å oppgi noen grunn.Denne angrefristen på 14 dager er fra den dagen du eller en av deg oppgitt tredje part, som ikke er transportør, har fått den siste varen i hende. Klikk her for å lese vår erklæring om retten til å tilbakekalle kjøpet. For å gjøre bruk av angreretten må du informere oss, Popken Fashion GmbH, Am Waldrand 19, 26180 Rastede, ved hjelp av et klart utsagn (f.eks. et brev sendt som vanlig post eller en e-post) om beslutningen om å tilbakekalle kjøpeavtalen. Gratis servicenummer: 800 122 38 (mandag til fredag fra 10:00 til 14:00). E-post: service@ullapopken.no
Det juridiske formularet for tilbakekalling finner du i våre generelle salgsbetingelser under www.ullapopken.no/no/vilkarogbetingelser eller vår erklæring om rett til tilbakekalling under www.ullapopken.no/no/angrerett. For å overholde angrefristen holder det at du sender meldingen om benyttelse av retten til tilbakekalling før fristen utløper.
Så snart vi har mottatt retursendingen, mottar du en e-post som bekrefter det. Et mulig oppstått tilgodehavende får du godtgjort så raskt som mulig innen de følgende 14 dager og alt etter betalingsmåte. Du kan på nettet lettvint sjekke din gjeldende fakturasaldo. Logg deg på med e-postadressen din og passordet ditt på www.ullapopken.no og klikk på "Min konto / Bestillinger".
Min konto
Du får automatisk et kundenummer etter at du har bestilt en vare for første gang hos Ulla Popken. Kundenummeret ditt vil være oppgitt i alt av fakturaer og korrespondanse. For å opprette en konto på nett, klikk på startsiden oppe til høyre på "Logg på / Registrer deg nå" og fyll ut registreringsfeltene. Du kan deretter med disse dataene når som helst logge deg inn på "Min konto" og se på opplysningene dine.
Under "Min konto" kan du se følgende opplysninger, hvis du logger inn på www.ullapopken.no med e-postadressen din og passordet ditt.
Personopplysninger: Her kan du endre navnet, e-postadressen og passordet.
Har du glemt passordet ditt, da løses det enkelt slik:
  • Klikk på startsiden vår opp til høyre på "Logg inn"
  • Punktet "Har du glemt passordet ditt?" velges deretter.
  • Skriv inn e-postadressen som du har registrert deg med
  • Vi sender deg så en e-post med en lenke, slik at du kan oppgi et nytt passord
Send gjerne en e-post til vår kundeservice på service@ullapopken.no og vi skal så snart som mulig sørge for å slette kundekontoen din. Det kreves ikke noe spesielt skjema, men oppgi gjerne kundenummeret og/eller navnet ditt i tilfelle du ikke sender fra din registrerte e-postadresse.
Informasjon til kunder
Du kan registrere deg på nettet til å motta våre gratis nyhetsbrev. Slik vil du ikke lenger gå glipp av noen av våre spesielle tilbud.
Klikk her for å komme til påmeldingen for å motta nyhetsbrev
I hvert nyhetsbrev finner du en lenke "Avbestilling", som du kan bruke til å melde deg ut av nyhetsbrev-registeret. For bekreftelse får du se en avbestillingsside. Avbestillingen kan når som helst omgjøres ved at du på ny melder deg på til å motta nyhetsbrev. Merknad: Vi legger oss i selen for å behandle avbestillingen din raskest mulig. I sjeldne tilfeller kan det likevel forekomme kryssende post med utsending av nyhetsbrev til deg etter avbestillingen.
Størrelsestabeller
Størrelsestabeller og rådgivning
Vi er glade for å hjelpe deg med riktig størrelsesvalg ved hjelp av størrelsestabellene våre.
Du finner for de fleste varene på deres detaljside, ovenfor utvalget av størrelser, med vår størrelsesrådgivning din helt personlige passform og størrelse.
Nedenfor størrelsesutvalget kommer du til størrelsestabellen. Klikk her for å komme til størrelsestabellen.
Generelle forretningsbetingelser (salgsvilkår og betingelser)
Våre generelle forretningsbetingelser finner du i løpet av enhver bestilling før du bekrefter den med "Kjøp nå". I tillegg finner du dem på vårt nettsted under punktet "AGB".
Klikk her for å nå komme direkte til de generelle forretningsbetingelsene.
Sikkerhet
Sikkerheten til opplysningene dine er svært viktig for oss! Så snart du ved en bestilling oppgir og sender oss persondata (navn, adresse, betalings- og leveringsdata), blir disse oversendt i låst form. Ulla Popken benytter til dette den anerkjent sikre 128 Bit SSL-overføringen (Secure Socket Layer). At en side er låst, ser du av det lille ikonet i nettleseren (lukket lås-ikon). Dette ikonet befinner seg i det nedre området i nettleseren.
Alle opplysninger som er nødvendige for forretningsutførelsen, lagrer og behandler vi strengt fortrolig. Vi overholder selvsagt gjeldende lovverk og bestemmelser om databeskyttel
Klikk her for å komme rett til Databeskyttelse.
Annet
Kundeservicen kan du kontakte på det gratis servicenummeret eller via e-post.
Bestilling og kunderådgivning. Tel. 800 122 38, mandag til fredag fra 10:00 til 14:00.